Scroll Top

Sponzorstvo u sportu – partnerstva koja menjaju igru

pexels-jd-danny-2385477

Sport kao globalni fenomen zauzima važno mesto u svakodnevnici a važnost sporta može se sagledati iz različitih uglova. Kao sociološki fenomen sport utiče na svakodnevne aktivnosti ljudi i društva. Sociologija sporta je nauka koja istražuje društvene pojave u vezi sa sportom i njegovu društvenu funkciju, proučava uticaj društva na sport, kao i povratni uticaj sporta na društvo u celini.

Kada je reč o sponzorstvu ono je posebno značajno u oblasti sporta. Prema ranijim podacima, više od dve trećine svetskih izdataka kada je reč o sponzorstvu odlazi na sport. Jedan od razloga ovakve statistike jeste ciljna grupa koja je usmerena ka sportu i sportskim događajima. Tačnije, sport kao industrija sa sobom nosi veliku gledanost i pokriva razlilčite grupe potrošača – sport prate različite generacije ljudi, koji pripadaju različitim kulturama, različite platežne moći i drugih geografskih, demografskih i kulturoloških aspekata. Kompanije su prepoznale važnost sportskog sponzorstva i sporta kao globalnog fenomena koji prati veliki broj ljudi.

Sponzorstvo u sportu predstavlja oblik sponzorstva koji najčešće nastaje kada određeni igrač (sportista), sportski klub ili sportski događaj ima određenu podršku kompanije sponzora. Kada je reč o koristima one su obostrane. Sportska organizacija (klub) ili sportista dobija sredstva u vidu novca ili proizvoda i opreme, dok sponzor ostvaruje korist u vidu pozitivnog povezivanja brenda sa klubom, sportistom ili sportskim događajem. U stručnoj literaturi se navodi da, ulaganjem u sportsko sponzorstvo kompanije očekuju reflektovanje pozitivnih stavova i osećanja prema klubu/timu na brend kompanije sponzora i na taj način utiču na povećanje vrednosti brenda.

Saradnja sportista i kompanija kroz sponzorstvo donosi korist svim uključenim stranama – sportistima, kompanijama i samom sportu, stvarajući win-win situaciju koja podstiče rast i razvoj sportske industrije.

U istoriji sporta poznata su brojna sponzorstva i saradnje – Nike i Michael Jordan, Adidas i Manchester United, Coca-Cola i Olimpijske igre, Novak Djoković i  Lacoste. Ovo su samo neka partnerstva i sponzorstva koja su postavila nove standarde i donela neizbrisivu promenu u svetu spota. Ona su inspiracija i dokaz da sponzorstva mogu podići sport na viši nivo, pružiti podršku talentima i promovisati vrednosti koje sport nosi.

Tekst napisala:

Maja Obradović, asistent na FFKMS, jedini fakultet za sport na Univerzitetu Singidunum

Related Posts

Leave a comment