Scroll Top

Nike i Michael Jordan: Transformacija sponzorstva u sportu

sponzorstvo u sportu a

Kada je reč o sponzorstvu, mnogi izvori govore u prilog tome koliko je sponzorstvo značajno i izraženo u oblasti sporta. Sponzorstvo u sportu je važna tema koja se fokusira na povezivanje brendova sa određenim sportskim događajima, timovima ili sportistima. Iz ugla brendova omogućava da se dosegne široka publiku. Kada brendovi postanu sponzori npr. sportskih događaja ovo partnerstvo pruža brendovima visoku vidljivost kroz medijsko pokrivanje sportskih takmičenja.

Kako je sponzorstvo posebno izraženo u oblasti sporta, kompanija Nike predstavlja samo jedan primer kompanije koja ima ostvarenu uspešnu saradnju sa velikim brojem sportista. U nastavku je primer jedne saradnje – saradnja između poznatog sportiste Michael Jordan-a i kompanije Nike.

Jedan od najznačajnijih primera uspešnih sponzorskih ugovora u svetu sporta je saradnja između kompanije Nike i košarkaša Michaela Jordana. Ovaj ugovor, potpisan 80-ih godina prošlog veka, promenio je način na koji brendovi sarađuju sa sportistima i postavio nove standarde u sponzorstvu. Saradnja između Nike-a i Michaela Jordana nije samo rezultirala linijom popularnih sportskih patika poznatih kao “Air Jordans” već je transformisala način na koji se brendovi povezuju sa sportistima.

U knjizi “Shoe dog” je lepo objašneno šta se dešavalo na početku, mada ako vam se ne čita knjiga imate i film “Air”.

Uzimajući u obzir različite faktore, sponzorstvo u sportu ostaje izuzetno važno i efikasno marketinško sredstvo koje omogućava kompanijama i brendovima da ostvare visoku vidljivost i izgrade snažne veze sa svojom ciljnom publikom.

Tekst napisala:

Maja Obradović, asistent na FFKMS, jedini fakultet za sport na Univerzitetu Singidunum

Related Posts

Leave a comment