Scroll Top

DIGITALNA TEHNOLOGIJA I ESPORTS

pexels-yan-krukau-9072388

Digitalna tehnologija je dosta olakšala funkcionisanje sportske industrije. Medijske kuće sada imaju bolje snimke sportskih takmičenja, sponzori se mogu grafički ubaciti na ekrane da gledaoci steknu utisak kao da je logo sponzora na terenu. Bezbednost je sada na mnogo višem nivou jer sigurnosne kamere pokrivaju ceo sportski objekat što u slučaju incidenata dosta olakšava posao policiji i obezbeđenju.

  • Industrija video igara – eSports

Industrija video igara postoji već decenijama. Razvojem novih tehnologija industrija video igara se paralelno razvojala, zadržavajući stare korisnike i u isto vreme privlačeći nove generacije. Poslednjih godina, industrija video igara je postala sve bitniji deo sportske industrije. Više od 20 godina nakon prvih turnira u video igricama, eSports turniri sada privlače publiku koja se nadovezuje na najveće tradicionalne sportske događaje. Popularni live streamovi u toku nedelje privlače više od 100.000 onlajn gledalaca. Kompanije kao što su “Coca – Cola” i “Nissan” su se pridružili kompanijama “Logitech” i “Red Bull-u” kao sponzori turnira koji su se pozicionirali u novom segmentu na sportskom tržištu. Gejming industrija je ono što svaka tradicionalna sportska liga želi da postane: mlada, globalna, digitalna i sve raznovrsnija.

Slika 3. – Tržište industrije video igara (Esports Ecosystem Report 2021)

Koliko je velika industrija video igara?

Oko 205 miliona ljudi gledalo je ili se takmičilo u video igrama 2014. godine, prema istraživačkoj firmi za istraživanje tržišta Nevzoo – što znači da bi, ako bi eSport predstavljala naciju po broju učesnika nalazila bi se na petom mestu po veličini u svetu. Iako su eSportovi već dugo bili najpopularniji u Aziji, naročito u Južnoj Koreji, zemlje poput USA i EU sada imaju 28 miliona fanova eSportova dok taj broj raste za 21% godišnje. Procene predviđaju godišnji rast od 9%, sa 454 miliona gledalaca u 2019. godini do 646 miliona gledalaca u 2023. godini (eSports Ecosystem Report 2021). Kroz primer eSports se najbolje može videti uticaj novih tehnologija u razvoju sportske industrije.

U zemljama poput Japana, najbolji takmičari u video igrama imaju status poput najpopularnijih sportista. Njihova takmičenja se prenose putem TV i ostalih medija, dok je interesovanje sponzora svake godine sve veće. Sportske video igre imaju ulogu da korisnicima daju mogućnost da se oprobaju na mestu trenera ili menadžera, da pokažu svoja umeća takmičeći se jedni sa drugima u najboljim sportskim ligama kao što si FIFA, UEFA, NBA, NFL, NHL i druge. Korisnici video igrica su uglavnom mladi ljubitelji sporta, uzrasta od 10-25 godina.

Sportske video igre imaju ulogu da korisnicima daju mogućnost da se oprobaju na mestu trenera ili menadžera, da pokažu svoja umeća takmičeći se jedni sa drugima u najboljim sportskim ligama kao što si FIFA, UEFA, NBA, NFL, NHL i druge. Korisnici video igrica su uglavnom mladi ljubitelji sporta, uzrasta od 8-25 godina. Među najpopularnije video igre spadaju Top 11 i FIFA (series). Na sportskom tržištu, vodeće kompanije za video igre je EA Sports (Electronic Arts) i Konami (Konami Digital Entertainment). Prihod kompanije EA je iznosio 98 miliona dolara dok je prihod kompanije Konami iznosio 12 miliona dolara u 2013, godini. Pod komapaniju EA spadaju video igre poput FIFA (series), NBA LIVE, Madden NFL 25, Need for speed, UFC. Prihod EA sports za 2020. godinu je iznosio 3,08 milijardi dolara ko je prihod kompanije Konami za 2020. godinu iznosio 2,384 mijijarde dolara.

Tekst napisao:

doc. dr Igor Radošević, Profesor FFKMS, koji jedini fakultet za sport na Univerzitetu Singidunum.

Related Posts

Leave a comment